Deutsch Englisch

______________

Speichern

Treffer filtern

Neue Suche

______________

Weitere Kataloge
und Datenbanken

Basisklassifikation

Historische Systematik
1501 - 1955

Lesesaal-
systematik

______________

Auskunft

Bibliothekskonto

Fernleihe

Digitalisat bestellen

Anschaffungs-
vorschlag

______________

Datenschutz

Barrierefreiheit

Impressum
(Imprint)

1 von 336
vorheriges Dokument      nächstes Dokument
* Ihre Aktion  Suchen 89.04 (Ausbildung, Beruf, Organisationen;Politologie)
E-Books/Online Ressourcen
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Leiden ; Boston : Brill, [2023]
Copyright-Datum: 
©2023
Umfang: 
1 Online-Ressource (xviii, 294 Seiten)
Art des Inhalts: 
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
English
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-90-04-52174-2 electronic book
Weitere Ausgaben: 978-90-04-52173-5 (Druckausgabe), 978-90-04-52172-8 (Druckausgabe)
Identifikator: 
DOI: 10.1163/9789004521742
Mehr zum Titel: 
Preliminary Material / / Emiliano Bosio -- Copyright page /
Schlagwörter: 
Art/Inhalt: 
Online-Publikation / Online-publication
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: LC1090
Dewey Dezimal-Klassifikation: 370.11609
bisacsh: EDU 000000
Book Industry Communication: JN
Inhalt: 
This volume presents a critical discussion that brings contemporary academic debate about southern theory to Global Citizenship Education (GCE). It situates the discussion around GCE in the Global South within a critical and post-colonial paradigm informed by the values and knowledge of critical pedagogy ingrained in social justice. Global Citizenship Education in the Global South invites the reader into chapters written by educators exploring, analysing, and celebrating ideas and concepts on GCE in the Global South. The book is presented as a pedagogical tool for discussion that invites educators to reflect critically on the possible origins and implications of GCE discourses they are exposed to. The book is designed with the intent to contribute towards the possibility of imagining a 'yet-to-come' critical-transformative and post-colonial and value-creating GCE curriculum beyond a westernised, market-oriented and apolitical practices towards a more sustainable paradigm based on principles of mutuality and reciprocity
 
Standort: 
Elektronische Ressource - Nutzung mit Bibliotheksausweis der Staatsbibliothek zu Berlin oder nach Anmeldung beim FID Asien (Portal CrossAsia)
Volltext: 
 
 
 
1 von 336
vorheriges Dokument      nächstes Dokument
 
1 von 336
vorheriges Dokument      nächstes Dokument