Deutsch Englisch

______________

Speichern

Treffer filtern

Neue Suche

______________

Weitere Kataloge
und Datenbanken

Basisklassifikation

Historische Systematik
1501 - 1955

Lesesaal-
systematik

______________

Auskunft

Bibliothekskonto

Fernleihe

Digitalisat bestellen

Anschaffungs-
vorschlag

______________

Datenschutz

Barrierefreiheit

Impressum
(Imprint)

1 von 1
      
* Ihre Aktion  Suchen (Schlagwörter GND (Phrase) (XSP)) fachvortrag
 eingrenzen (Basisklassifikation (XBKL)) 71.02
E-Books/Online Ressourcen
Titel: 
Person/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Bielefeld : transcript, [2017]
Ort(e): 
Copyright-Datum: 
© 2017
Umfang: 
1 Online-Ressource (223 Seiten) : Illustrationen, Diagramme
Art des Inhalts: 
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Hochschulschrift: 
Dissertation, University of Hamburg
ISBN: 
978-3-8394-3804-6
Weitere Ausgaben: 978-3-8376-3804-2 (Druckausgabe)
Identifikator: 
DOI: 10.1515/9783839438046
Mehr zum Titel: 
Frontmatter -- -- Table of contents -- -- 1. Introduction -- -- 2. Theoretical embedment -- -- 3. Methodological approach -- -- 4. The concept of lecture performances -- -- 5. The lecture frame and its framings -- -- 6. Academic lecture: “Experimental physics 1” -- -- 7. Artistic lecture: “Lecture on nothing” -- -- 8. The performance frame and its framings -- -- 9. Artistic performance: “Dance for nothing” -- -- 10. Academic performance: “Making research experiential – fascinating phenomena observed through high-speed cameras” -- -- 11. Overriding knowledge practices -- -- 12. On the threshold of knowing -- -- 13. Acknowledgments -- -- 14. Appendix -- -- Backmatter
Schlagwörter: 
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: NX456.5.P38 ; NX456.5.P38 ; NX456.5.P38 ; N72.S3
Dewey Dezimal-Klassifikation: 709.04/0755 ; 792 ; 707
bisacsh: SCI075000
bisacsh: PER003000
bisacsh: PER003000
Inhalt: 
In this in-depth analysis of artistic and academic lectures and performances, Lucia Rainer features an innovative conceptual and methodological tool that augments Goffman's Frame Analysis with a praxeological perspective. This way, she gives profound insight into how knowledge - as a practice and a concept - is associated with clarity rather than truth. Based on four case studies - including John Cage's unpublished and unabridged audio recording of Lecture on Nothing - the study explores how the concept of lecture performances, which adheres to two frames that never entirely blend, provides a space to (re-)negotiate the artistic-academic relationship.
Mehr zum Titel: 
Access Status:
 
Standort: 
Elektronische Ressource - Nutzung mit Bibliotheksausweis der Staatsbibliothek zu Berlin
Volltext: 
 
 
 
Literaturverwaltung: 
zugehörige Publikationen
1 von 1
      
 
1 von 1