Deutsch Englisch

______________

Speichern

Treffer filtern

Neue Suche

______________

Weitere Kataloge
und Datenbanken

Basisklassifikation

Historische Systematik
1501 - 1955

Lesesaal-
systematik

______________

Auskunft

Bibliothekskonto

Fernleihe

Digitalisat bestellen

Anschaffungs-
vorschlag

______________

Datenschutz

Barrierefreiheit

Impressum
(Imprint)

1 von 1
      
* Ihre Aktion  Suchen (Schlagwörter GND (Phrase) (XSP)) dalit
 eingrenzen (Basisklassifikation (XBKL)) 81.10
E-Books/Online Ressourcen
Titel: 
Person/en: 
Ausgabe: 
first published
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
New York, NY : Routledge,, 2023
Umfang: 
1 Online-Resource (xvi, 323 Seiten)
Art des Inhalts: 
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-1-003-15506-5 ebook
978-1-000-88239-1 electronic bk. : EPUB
978-1-000-88236-0 electronic bk. : PDF
Weitere Ausgaben: 978-0-367-72510-5 (Druckausgabe) hardback, 978-0-367-72511-2 (Druckausgabe) paperback
Identifikator: 
DOI: 10.4324/9781003155065
Schlagwörter: 
Art/Inhalt: 
Online-Publikation / Online-publication
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Dewey Dezimal-Klassifikation: 371.826/940954
bisacsh: EDU
bisacsh: EDU
bisacsh: EDU
Book Industry Communication: JNAM
Inhalt: 
This volume represents the first exploration of caste in the field of curriculum studies, challenging the ongoing silence around the issue of caste in education and curriculum theory. Presenting comprehensive critical examination of caste as a category of domination and oppression in the colonial power matrix, chapters confront Eurocentric educational epistemologies which deny the existence and influence of caste. The book examines the impact of such silence in educational policy, praxis, and curriculum, and draws from leading scholars to illustrate the fluidity of power and oppression in the caste system. By challenging historical, cultural, and institutional origins of caste, and foregrounding perspectives from outside Western epistemological frameworks, the book pioneers a critical approach to integrating caste in educational debate to interrupt social and cognitive injustices. In so doing so, the volume advocates for an alternative non-derivative curriculum reason, through an itinerant curriculum theory as a path toward the emergence of a critical Dalit educational theory. As such, it makes a vital contribution for scholars and researchers looking to refine and enhance their knowledge of curriculum studies by highlighting the importance of theorizing caste in the role of education.
 
Standort: 
Nutzung mit Bibliotheksausweis der Staatsbibliothek zu Berlin oder nach Anmeldung beim FID Asien (Portal CrossAsia), FID Slawistik oder FID Internationale und interdisziplinäre Rechtsforschung
Anmerkung: 
Temporär im Bestand der Staatsbibliothek
Volltext: 
 
 
 
Literaturverwaltung: 
1 von 1
      
 
1 von 1