Deutsch Englisch

______________

Speichern

Treffer filtern

Neue Suche

______________

Weitere Kataloge
und Datenbanken

Basisklassifikation

Historische Systematik
1501 - 1955

Lesesaal-
systematik

______________

Auskunft

Bibliothekskonto

Fernleihe

Digitalisat bestellen

Anschaffungs-
vorschlag

______________

Datenschutz

Barrierefreiheit

Impressum
(Imprint)

6 von 1165
vorheriges Dokument      nächstes Dokument
* Ihre Aktion  Suchen (Alle Wörter (XALL)) Karina
E-Books/Online Ressourcen
Titel: 
Sonst. Personen: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge,, 2024
Umfang: 
1 online resource.
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 9781032509303
ISBN: 
978-1-003-40777-5 ebook
1-003-40777-3
978-1-003-85200-1 electronic bk. : PDF
1-003-85200-9 electronic bk. : PDF
978-1-003-85207-0 electronic bk. : EPUB
1-003-85207-6 electronic bk. : EPUB
Weitere Ausgaben: 978-1-032-50930-3 (Druckausgabe) hardback, 978-1-032-52667-6 (Druckausgabe) paperback
Identifikator: 
DOI: 10.4324/9781003407775
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Dewey Dezimal-Klassifikation: 370.948
bisacsh: EDU
bisacsh: EDU
bisacsh: EDU
Book Industry Communication: JNMT
Inhalt: 
Introduction. A Scandinavian perspective on teacher and teaching quality and teacher ethics / Merete Wiberg and Lars Emmerik Damgaard Knudsen -- Redefining teacher quality in the context of increased accountability in Norway : professional ethics 'as practiced' / Sølvi Mausethagen, Hilde Afdal & Galina Shavard -- Growing external influence on teacher thinking and practice : policies, governances, and discourses / Lejf Moos -- Teacher qualities that make teachers stay in the profession : addressing teacher shortage in Nordic countries with ethics of care / Clemens Wieser -- Teacher professional ethics, teaching and quality in context : a commentary / Joanna Madalinska Michalak -- Teachers' ethic of play care / Maria Øksnes, Ingvild Olsen Olaussen, Kristine Warhuus Smeby and Else Johansen Lyngseth -- Epochal key questions for the reformed Danish teacher education / Lars Emmerik Damgaard Knudsen -- Combining a safe psychosocial environment and professionalism -- Norwegian teachers' responsibility and accountability in enacting the Education Act / Annette-Pascale Denfeld -- Ethical and moral perspectives in leading schools / Åsa Söderström & Annette F. Seiser -- Why does a teacher remain at a high-risk school? Reflections on ethics and teaching quality in a culturally diverse and socioeconomically disadvantaged school in Denmark / Karen Bjerg Petersen -- Ethical issues in free play, teacher training, education law, school leadership and staff turnover : a commentary / Bruce Maxwell. -- The teacher's primary responsibility is the uniqueness of every child. The radically learner-sensitive pedagogy of Anna Sethne / Einar Sundsdal -- Teaching with tolerance. Students' surprisingly positive participation in an out-of-school learning environment / Lise Sattrup & Lars Emmerik Damgaard Knudsen -- Enacting professional responsibility in literacy coaching -- a sociomaterial perspective / Karina Kiær & Thomas R.S. Albrechtsen -- Educational Ethics to support good teaching amongst dilemmas of diversity : a commentary / Daniella Forster -- Afterword : teacher ethics and teaching quality in Scandinavian schools : new reflections, future challenges, and global impacts / Lars Emmerik Damgaard Knudsen, Merete Wiberg, Karen Bjerg Petersen, Lisbeth Haastrup.
 
Standort: 
Nutzung mit Bibliotheksausweis der Staatsbibliothek zu Berlin oder nach Anmeldung beim FID Asien (Portal CrossAsia), FID Slawistik oder FID Internationale und interdisziplinäre Rechtsforschung
Anmerkung: 
Temporär im Bestand der Staatsbibliothek
Volltext: 
 
 
 
Literaturverwaltung: 
6 von 1165
vorheriges Dokument      nächstes Dokument
 
6 von 1165
vorheriges Dokument      nächstes Dokument