Deutsch Englisch

______________

Speichern

Treffer filtern

Neue Suche

______________

Weitere Kataloge
und Datenbanken

Basisklassifikation

Historische Systematik
1501 - 1955

Lesesaal-
systematik

______________

Auskunft

Bibliothekskonto

Fernleihe

Digitalisat bestellen

Anschaffungs-
vorschlag

______________

Datenschutz

Barrierefreiheit

Impressum
(Imprint)

1 von 1
      
* Ihre Aktion  Suchen (Schlagwörter GND (Phrase) (XSP)) e-learning
 eingrenzen (Basisklassifikation (XBKL)) 17.00
E-Books/Online Ressourcen
Titel: 
VerfasserIn: 
Ausgabe: 
first published 2023
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge,, 2023
Umfang: 
1 online resource (xiv, 145 Seiten)
Schriftenreihe: 
Bibliogr. Zusammenhang: 
ISBN: 
978-1-003-14772-5 ebook
1-003-14772-0
978-1-000-63277-4 electronic bk. : PDF
1-000-63277-6 electronic bk. : PDF
978-1-000-63283-5 electronic bk. : EPUB
1-000-63283-0 electronic bk. : EPUB
Weitere Ausgaben: 978-0-367-70732-3 (Druckausgabe) hardback, 978-0-367-70733-0 (Druckausgabe) paperback
Identifikator: 
DOI: 10.4324/9781003147725
Schlagwörter: 
Art/Inhalt: 
Online-Publikation / Online-publication
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Dewey Dezimal-Klassifikation: 371.3/2
bisacsh: LAN
bisacsh: LAN
Book Industry Communication: CF
Inhalt: 
This book offers a new framework for analyzing textbook discourse, bridging the gap between contemporary ethnographic approaches and multimodality for a contextually sensitive approach which considers the multiplicity of multimodal resources involved in the production and use of textbooks. The volume makes the case for textbook discourse studies to go beyond studies of textual representation and critically consider the ways in which textbook discourse is situated within wider social practices. Each chapter considers a different social semiotic practice in which textbook and textbook discourse is involved: representation, communication, interaction, learning, and media recontextualization. In bringing together this work with contemporary ethnography scholarship, the book offers a comprehensive toolkit for further research on textbook discourse and pushes the field forward into new directions. This innovative book will be of particular interest to students and scholars in discourse analysis, multimodality, social semiotics, language and communication, and curriculum studies.
 
Standort: 
Nutzung mit Bibliotheksausweis der Staatsbibliothek zu Berlin oder nach Anmeldung beim FID Asien (Portal CrossAsia), FID Slawistik oder FID Internationale und interdisziplinäre Rechtsforschung
Anmerkung: 
Temporär im Bestand der Staatsbibliothek
Volltext: 
 
 
 
Literaturverwaltung: 
1 von 1
      
 
1 von 1