German English

______________

Save

Analyse Set

New Search

______________

Additional
catalogues

Subject search
as of 1946

Subject search
1501 - 1955

Reading room

______________

Just ask us

Library Account

Interlibrary
loan

Order digital copy

Book suggestion

______________

Privacy Policy

Barrierefreiheit

Impressum
(Imprint)

9 of 2004
previous document      next document
* results  search 81.05 (Bildungsforschung)
Online resources (without periodicals)
Title: 
Persons: 
Language/s: 
Undetermined
Publication statement: 
Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2023
Extent: 
1 Online-Ressource (186 p.)
Type of content: 
Bibliogr. context: 
ISBN: 
978-3-7815-5992-9 PDF
Weitere Ausgaben: 978-3-7815-2550-4 (Druckausgabe)
Identifier: 
Handle: 20.500.12854/97719
Subject heading: 
Subject: 
Further documents: 
Dewey Decimal Classification: 371.334072
Book Industry Communication: JN
Abstract: 
The volume "Schule und Unterricht im digitalen Wandel" (School and Teaching in the Digital Transformation) explores perspectives of reconstructive-sensual research for the study of school and teaching in the digital transformation. Four empirical studies are presented and their findings are classified theoretically and methodologically. The studies are interested in the changes as well as the stability of practices in the classroom when digital media are used. And they investigate how students and teachers interpret the transformation processes that accompany digitization. The research perspectives generated are contoured in greater depth by the discussion of the studies' findings with regard to central questions of digital transformation and its research at the end of the volume
Der Band „Schule und Unterricht im digitalen Wandel“ lotet Perspektiven einer rekonstruktiv-sinnverstehenden Forschung für die Untersuchung von Schule und Unterricht im digitalen Wandel aus. Es werden vier empirische Studien vorgestellt und ihre Befunde theoretisch und methodisch eingeordnet. Die Studien interessieren sich für die Veränderungen wie auch die Stabilität von Praktiken im Unterricht, wenn digitale Medien genutzt werden. Und sie untersuchen, wie Schüler:innen und Lehrkräfte die mit der Digitalisierung einhergehenden Transformationsprozesse deuten. Die generierten Forschungsperspektiven werden durch die Diskussion der Erträge der Studien im Hinblick auf zentrale Fragen des digitalen Wandels und seine Erforschung am Ende des Bandes vertiefend konturiert
 
Link to digital copy: 
https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/97719 Kostenfrei zugänglich ohne Registrierung
Rights information:
Access Status:
 
Location: 
Electronic Resource - frei verfügbar
 
 
 
Reference management: 
9 of 2004
previous document      next document
 
9 of 2004
previous document      next document