Deutsch Englisch

______________

Speichern

Treffer filtern

Neue Suche

______________

Weitere Kataloge
und Datenbanken

Basisklassifikation

Historische Systematik
1501 - 1955

Lesesaal-
systematik

______________

Auskunft

Bibliothekskonto

Fernleihe

Digitalisat bestellen

Anschaffungs-
vorschlag

______________

Datenschutz

Barrierefreiheit

Impressum
(Imprint)

1 von 1
      
* Ihre Aktion  Suchen (Schlagwörter GND (Phrase) (XSP)) ability
 eingrenzen (Basisklassifikation (XBKL)) 44.06
E-Books/Online Ressourcen
Titel: 
Sonst. Personen: 
Körperschaft/en: 
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
Paris : OECD Publishing, 2007
Umfang: 
Online-Ressource (132 p.)
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Franz. Ausg. u.d.T.: Comprendre l'impact social de l'éducation
Bibliogr. Zusammenhang: 
Druckausg.: ISBN 9789264033108
ISBN: 
978-92-64-03418-1
Identifikator: 
DOI: 10.1787/9789264034181-en
Falsche ISBN: 
*978-92-64-03418-1
Schlagwörter: 
Sachgebiete: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: LC191.8.O53
Dewey Dezimal-Klassifikation: 306.432
Inhalt: 
Education is vital for economic success, both at the national and the individual level. But education also has significant social effects. This report is OECD’s first attempt to gather and synthesise developments in measuring these social effects. The report focuses on two broad areas: health, and civic and social engagement. In general, better educated people are healthier, and take more part in civic activities. Why should this be so? This publication draws on findings from 13 OECD countries (Austria, Flemish Belgium, Canada, Japan, Luxembourg, the Netherlands, New Zealand, Norway, South Korea, Sweden, Switzerland, the United Kingdom [England and Scotland] and the United States) to provide new models and insights into these important contemporary issues.
 
Standort: 
Elektronische Ressource - Nutzung mit Bibliotheksausweis der Staatsbibliothek zu Berlin
Volltext: 
 
 
 
Literaturverwaltung: 
1 von 1
      
 
1 von 1